flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Результати опитування відвідувачів щодо якості функціонування Глухівського міськрайонного суду

З метою підвищення ефективності роботи суду в Глухівському міськрайонному суді проведено опитування відвідувачів у формі анкетування щодо якості функціонування суду, яке тривало з 1 листопада по 16  листопада 2017 року.

Необхідно підкреслити, що даний захід проведено відповідно до рішень Ради суддів України від 05 лютого 2015 року та від 12 травня 2016 року. Подібне дослідження проводилось Глухівським міськрайонним судом у 2016 році.

Проведене опитування є досить корисним. Практична користь його полягає у тому, що отримані результати використовуватимуться для всебічного врахування думки громадян, визначення шляхів подолання існуючих проблем та прийняття відповідних управлінських рішень, направлених на їх вирішення та удосконалення діяльності судової установи.

На інформаційних стендах суду були розміщені оголошення про заплановане опитування відвідувачів, виготовлено та розмножено анкету.

Громадянам було запропоновано заповнити анкету (яка складалася з 58 питань щодо діяльності апарату суду, які можна поділити на окремі блоки) та надати свої пропозиції і побажання відносно роботи суду.

Перш за все, відвідувачам суду потрібно було оцінити доступність суду для відвідувачів, зокрема, чи легко знайти будівлю суду, чи зручно припаркувати автомобіль, чи можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду люди з обмеженими можливостями, чи дозволяв графік роботи канцелярії суду вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді(подати позов, ознайомитись з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.).

Як показали результати анкетування з даного питання 85 % респондентів не відзначили для себе проблем в частині доступу до суду. Більш того, у зв’язку з переїздом суду до іншого приміщення, що знаходиться в самому центрі міста, не далеко від автостанції, показники в цьому напрямку зросли. Крім того, якщо за попередньою адресою приміщення не було обладнане пандусом, то в нове приміщення особи з обмеженими можливостями мають змогу безперешкодно дістатися оскільки вхід та територія навколо нього знаходяться на одному рівні та не потребують наявності спеціально облаштованого пандуса. Позитивним також є той факт, що близько 50-60 метрів від будівлі суду знаходиться офіційна, належним чином облаштована автостоянка для паркування автомобілів.

З другого блоку, питань щодо оцінювання зручності умов перебування в Глухівському міськрайонному суді, зокрема: чи достатньо в суді місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання та чи зручні вони для відвідувачів було виявлено наступне.

Як показали результати анкетування з даного питання, 80% респондентів не відзначили для себе проблем під час відвідування суду та вважають, що в суді достатньо місць для очікування, для ознайомлення з матеріалами справи тощо, з них: "відмінно" відмітили 50% респондентів, 40% - відмітили "добре", 10% -"задовільно".

Негативних оцінок висловлено не було взагалі. Очевидно це вкотре обумовлено переїздом до нового приміщення, загальна площа якого передбачає зручне та комфортне перебування відвідувачів у суді.

Результати проведеного опитування з питання чи чистим і прибраним є приміщення суду, та можливість користування туалетами свідчать, що приміщення суду є чистим і прибраним, це відмітили 70% респондентів, з них: 50% оцінили чистоту приміщення та можливість користування туалетами на "відмінно" та 40% - на "добре", і 10% респондентів оцінили на "задовільно". Це говорить про те, що підтримання чистоти суду повинно забезпечуватись протягом усього робочого дня.

Також відвідувачам суду було запропоновано відмітити чи комфортно їм у приміщенні суду.

Так, 40% респондентів цілком погоджуються з тим, що в приміщенні суду комфортно, в т.ч. достатність освітлення, "погоджуюсь більшою мірою" відмітили 40% - відповідно, важко визначитися з цього питання було 20% опитаних.

Попри те, що Глухівський міськрайонний суд нещодавно переїхав до нового приміщення, більшість опитаних, все-таки, вважають зручними та комфортними умови перебування в суді.

Беззаперечним є той факт, що на оцінку якості роботи судової установи впливає і такий важливий чинник, як наявність інформації про організацію роботи та структуру суду: інформаційні стенди, графіки розгляду справ, наявність зразків документів, інформації щодо порядку сплати судового збору, реквізитів та розмірів платежів, а також наявність необхідної інформації на офіційній сторінці суду в Інтернеті.

Саме тому до анкети було включено запитання, які стосувалися джерел, з яких респонденти отримують інформацію щодо роботи Глухівського міськрайонного суду.

Так, наявна в суді інформація задовольняє усіх респондентів, з них: 50% опитаних оцінили наявність інформації в суді на "відмінно", 40% - на "добре", 10% - на "задовільно".

Що стосується необхідної інформації на сторінці суду в Інтернеті , то можна зробити висновок, що рівень інформаційного наповнення сайту суду задовольняє 80% респондентів.     Варто відмітити, що раніше Глухівським міськрайонним судом здійснювалось наповнення інформацією своєї веб-сторінки на веб-порталі "Судова влада України", наразі суд має власний веб-сайт, і вся необхідна інформація розміщується на цих двох електронних ресурсах і є доступною для користувачів. Стан наповнення веб-сайту суду постійно аналізується та вживаються заходи щодо розміщення необхідної інформації.

Отже, можна зробити висновок, що інформативна робота щодо діяльності суду ведеться на достатньому рівні.

Крім того, відвідувачам запропоновано оцінити ефективність організації роботи суду та надати відповіді на запитання:

Так, 80% респондентів відмітили, що судові повістки та повідомлення про розгляд справи отримали вчасно;

80% респондентів зазначили, що судове засідання у їх справах розпочалося вчасно,

-чи мали достатньо часу для обгрунтування правової позиції під час розгляду справи?

"Так" - зазначили »80% респондентів.

Результати проведеного опитування з даного блоку питань свідчать про те. що організація роботи суду здійснюється на достатньому рівні, але, на жаль, є і недоліки, які спонукають до покращення роботи в подальшому.

Також відвідувачам судової установи запропоновано оцінити якість роботи суду в цілому .

Так, 50% відвідувачів оцінили якість роботи суду в цілому "добре", "відмінно" - 40% , що у підсумку становить 90% опитаних.

Два респонденти (або ж 10% опитаних) оцінили якість роботи суду на "задовільно".

Це говорить про те, що робота суду налагоджена належним чином та не викликає нарікань, хоча є і проблемні моменти, які потребують вирішення.

Учасникам опитування запропоновано підтвердити певні ствердження щодо етики поведінки працівників апарату суду при виконанні своїх посадових обов'язків , а саме:

Так, підводячи підсумки з блоку питань щодо етики поведінки працівників апарату суду при виконанні своїх посадових обов'язків, можна зробити висновок, що більшість респондентів задоволені роботою працівників апарату суду. Загалом, у відповідях переважають позитивні відгуки про виконання посадових обов'язків працівниками апарату суду, хоча і є певні нарікання, що спонукають до підвищення професійного рівня працівників апарату суду та вказують на необхідність за будь-яких обставин дотримуватись високої культури спілкування та етикету державного службовця.

Не виникало особливих зауважень в учасників судових проваджень і стосовно роботи суддів. Судді дотримуються загальної етики поведінки, проявляють по відношенню до відвідувачів такі риси як коректність, доброзичливість, ввічливість. Судячи з відповідей респондентів судді є неупередженими та незалежними, на них не здійснюється «зовнішній тиск».

На питання чи ставляться судді до учасників судових проваджень коректно та ввічливо : Так -80%, скоріше так - 20%.

Стосовно неупередженого та незалежного ставлення(суддя не піддався зовнішньому тиску якщо такий був) : Так - 70%, скоріше так - 20%, більш-менш(варіант :і так і ні) - 10%.

На питання чи належно підготовлені судді до розгляду справи, ознайомились з її положеннями : Так - 80%, скоріше так - 10%, більш-менш(варіант :і так і ні) - 10%.

70% респондентів вважають, що в ході судового засідання судді в повному обсязі надавали сторонам можливість обгрунтовувати свою позицію, 20 % надали на це питання відповідь «скоріше так», 10% обрали варіант «більш-менш» .

Позитивно відповіли відвідувачі і на питання стосовно дотримання суддями Глухівського міськрайонного суду процедури розгляду справи. Зокрема: Так - 70%, скоріше так - 10%, більш - менш - 20%.

На запитання чи було рішення викладено доступно для розуміння мовою та чи є, на Вашу думку, це рішення обгрунтованим відповіли : скоріше так - 20%, так - 60%, ще не ознайомились - 20%.

Щодо думки відвідувачів про якість винесених Глухівським міськрайонним судом рішень і подальших намірів стосовно їх оскарження надано наступні дані.

На запитання щодо того, на чию користь винесено рішення з 20 відвідувачів 70% осіб відповіли, що на їх користь, 30% - не на їх користь. 40% осіб заявили про намір оскаржувати рішення суду, а 60% з зазначених осіб не мають такий намір, що свідчить про достатньо високий рівень довіри до суду і до винесених ним судовим рішенням.

З блоку питань щодо загальної кількості судових засідань вбачається, що середня кількість судових засідань по справі дорівнює показнику 3, судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботу суду як вбачається з результатів опитування не було.

З відповідей на питання блоку 3. Зміни та рекомендації, вбачається, що 40% респондентів вважають що для підвищення якості роботи Глухівському міськрайонному суду необхідно звернути увагу на якість роботи суддів, 30%, - на дотримання термінів судового розгляду, 20%- на повноту та ясність інформації та 10%- на якість роботи працівників апарату суду.

Стосовно наявних матеріально - технічних ресурсів , які б забезпечували ефективне виконання працівниками суду своїх обов'язків, 70% респондентів надали позитивну відповідь, 30 відсотків надали відповідь «Ні».

Позитивним в результатах опитування є факт відсутності негативних відповідей на питання про загальне враження від візиту до суду сьогодні у порівнянні з очікуванням . Зокрема, 100 відсотків респондентів надали відповідь - кращі, ніж очікував.

Отже, отримані показники, що були виявлені під час опитування, дозволяють зробити в цілому позитивні висновки щодо організації роботи Глухівського міськрайонного суду і є стимулом для подальшого удосконалення діяльності суду, оскільки необхідно завжди прагнути здобувати кращих результатів у роботі, а не залишатися на досягнутому рівні. Врахування рекомендацій громадян в подальшій роботі суду стане підгрунтям зростання довіри громадськості до судової системи.

Разом з тим  дане анкетування дозволило виявити і окремі проблемні моменти в організації роботи суду, надало відповіді на ключові питання, які були поставлені в програмі соціального дослідження.

З цією метою необхідно розробити план дій щодо поліпшення організації роботи Глухівського міськрайонного суду та вибору найбільш актуальних та ефективних методів виконання завдань, покладених на суд Конституцією і законами України, вивченню передового досвіду та забезпеченню створення належних умов для впровадження нововведень і необхідних змін.

 

 

2016 рік